husaa Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kiitos tarjouksesta, en valitettavasti voi myydä pyörää noin halvalla. Budjettiisi paremmin sopivan pyörän voit löytää esim. Biltemasta
Syvis Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Tarjoan 200e. Niillä paikkeilla todellinen arvo on tuossa kunnossa. T: 2kpl cannondale f-sarjalaisia omistava
Guest Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Tuohan on vaarallinen. En suosittele ajamaan.
husaa Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kiitos tarjouksesta ja mielipiteestä. Tässä pyörässä pelkästään voimansiirron ja jarrujen arvo ylittää tuon 200e. Täysin alkuperäisosilla pyörän arvo heiluisi jossain 600e korvilla. En tiedä mitä f-sarjalaisia sinulla on mutta tietääkseni niissä vaihtelut rungon ja komponenttien laadussa ovat merkittäviä. Vähän kun sanoisi että kaikki Shimanon Deoret on halpoja riippumatta siitä onko ne Aliviot vai XT:t... Näin laadukasta runkoa (kulumista huolimatta) et saa mistään edes 200 eurolla. Runko on TIG-hitsattua 6063 T6 -alumiinia (käytetään monimutkaisissa hitsatuissa rakenteissa joilta edellytetään hyvää väsytyskestävyyttä sekä korroosiokestävyyttä), kaikki saumat on käsitelty hitsillä kahteen kertaan joten rungosta on saatu normaalia tig-hitsattua kevyempi ja saumat ovat myös esteettisesti kauniita. Pelkän rungon paino killuu jossain vähän reilussa 900 grammassa. Pyörää ei ole koskaan rynkytetty missään tai paiskottu pitkin kallioita joten rungon ja sen hitsisaumojen kestävyyden suhteen ei tarvitse murehtia. Ja mitä vaarallisuuteen tulee niin tuo yksi kuluma yhdessä takahaarukan putkessa ei suuruutensa puolesta vaikuta vielä millään tavalla pyörän kestävyyteen (tai vaarallisuuteen). Konstruktiossa kuitenkin yhteensä 4 putkea jotka ovat kaikki molemmista päistään tuettuja (takapyörän ollessa kiinni eli ajotilanteessa). Tällaiseen kehikkorakenteeseen ei synny kuin nimellisiä vääntäviä voimia rakenteen keskelle (eli kuluman kohdille), vaan rasitukset kohdistuvat rakenteen ääripäihin, hitsisaumoihin ja renkaan kiinnityspisteeseen. Ei tällä tietenkään kannata mitään DH -droppeja lähteä haastamaan, mutta eipä tätä ole alamäkeen suunniteltukaan!
VilleK Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 En jaksa etsiä tietoa siitä mitä foorumin säännöt sanovat toisten myynti-ilmoitusten vandalisoinnista, mutta mielestäni on hyvä että täysin pieleen menneitä hintapyyntöjä kommentoidaan. Myyjänä olisin iloinen jos joku tarjoasi 14 vuotta vanhasta maastopyörästäni 200 euroa, oli siinä sitten mitkä hifiosat tahansa. 900 eurolla saa tänä päivänä käytettynä tai jopa uutenakin paljon paremman maastopyörän. Toisaalta en ehkä itse edes raaskisi myydä koko komeutta koska rahallinen arvo vs. käyttöarvo ei kohtaa alkuunkaan. Kyllähän tuosta saisi oikein komean työmatkatykin ja keulan vaihtamalla aloittevalle maastokuskille ehkä ihan hyvän ekan maasturin. Eli en itse haukkuisi tuota vielä vaaralliseksi näkemättä ja varmasti tuollakin ajelee mieluummin metsäpolkuja kuin millä tahansa Kesportin 400 euron "maasto"pyörällä.
husaa Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Toukokuuta, 2015 Kiitos kommentista. Mitä hintaan tulee niin olen itse juuri kuukauden sisällä koeajanut läjän uusia jäykkäperäisiä maastopyöriä aina sieltä alle 900 eurosta aina 2000 euroon asti. Koeajojen perusteella päädyin hieman alle 2000 euron arvoiseen pyörään, koska edes 1500 euroa maksavassa pyörässä ei ollut yhtä laadukkaita osia kuin tässä myymässäni Cannondalessa. Ja näin ollen ajotuntuma oli merkittävästi huonompi (ainakin omiin tottumuksiin ja makunystyröihin). Käytettynä saattaa löytää halvemmalla uudemman ja vastaavilla osilla, mutta eipä ole itsellä vielä muutamaan vuoteen sellaisia yksilöitä vastaan tullut kuin ehkä 2-4. Jos tuijottaa pelkästään pyörän ikää ja hintaa niin tottakai voi tuntua pahalta, pitää kuitenkin muistaa että nyt ei ole kyseessä mikään keskiverto maastopyörän Shimanon karvalakkiosilla. Painon puolesta taas uusi pyöräni on vain 1kg painavempi joka saattaa osittain selittyä isommalla, 27,5 tuuman, rengaskoolla. Keulan vaihtaminen on jokaisen oma makuasia, toimintavarmuuden tai iän puolesta tähän ei tarvitse keulaa vaihtaa (varmaan ikinä), ainoastaan jos haluaa pidemmän joustomatkan. Ja koska nyt ei olla apteekissa niin hinta ei luonnollisesti ole kiveen hakattu, sen on tarkoitus myös hieman filtteröidä pois ns. renkaanpotkijoita. Kaikille tuleville märkämulkuille, anteille ja incbuffeille jotka tätä ilmoitusta luette: Jos ei ole mitään asiallista kommentoitavaa, voitte purkaa tunteitanne vaikka Suomi24- tai Vauva-foorumeilla.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään