Jump to content
Yritystilien käyttäjät huomio! Ilmoituksien hinnat puolitettu. ×

Riese&Müller Load 60 Rohloff HS laatikkopyörä vm.2020, -, Ylöjärvi

Recommended Posts

Kirjoitettu

Merkki: Riese&Müller

Malli: Load 60 Rohloff HS

Lyhyt kuvaus: laatikkopyörä vm.2020

Rungon koko: -

Moottorin teho: 350 W

Runkonumero: WRJ2LD3M4KD100398

Kuvaus: R&M:n täysjousitettu laatikkopyörä Rohloff-vaihteistolla, hihnavedolla ja high speed (HS) -versiona (avustus 45 km/h asti). Universaali koko, eli säätövaraa riittää. Tavallista sähköpyörää nopeampana tämän laatikkopyörän lupaus toimia autonkorvikkeena täyttyy paremmin.

Pyörä on siis suomalaisen lainsäädännön näkökulmasta mopo ja vaatii liikennevakuutuksen. Liikennevakuutus tällaiselle maksaa n. 200 €/vuosi, koska pitää olla mopon vakuutus, vaikka tämä on polkupyörä. Järjetön hinta, mutta oletteko kuulleet autojen vakuutuksista? Jotkut ajelevat näillä ilman vakuutusta, rekisteröintiä ja kilpeä, mutta itse olen noudattanut lakia tältä osin.

Ostettu keväällä 2021 Liikkuvasta laatikosta, jossa oli yrittäjän käytössä ja testiajettavana ennen minulle päätymistä. Ensirekisteröinti vuoden 2019 lopussa. Kokonaiskilometrejä pyörällä on n. 4300 km, joista itse olen ajanut 2300 km. Pyörään oli vaihdettu uusi ajotietokone minua varten, eli sillä kilometrejä vain tuo jälkimmäinen. Pyörää on huollettu säännöllisesti. Pyöräharrastajana olen huoltanut pyörää itse ja polkupyöränä tämäkin on suht huoltovapaa. Ohjauksen niveliä olen tarkastanut aktiivisesti, mutta eipä ole kertaakaan tarvinnut kiristellä pultteja tai muttereita. Rohloffin öljyt on vaihdettu alle 1000 km sitten, ja vaihto on helppo tehdä itse. Pyörä on minulla ollut sisällä lämpimässä säilytyksessä ja muutenkin pidetty rakkaudella ja siistinä.

Speksejä
- Bosch Cargo Line HS -sähkömoottori (Gen4), 75 nm
- Bosch Nyon -ajotietokone
- 500 Wh Bosch-akku kiinni pyörässä ja toinen samanlainen varalla, yksi neopreenisuoja pakkasille, toinen akku itse ostamani, toinen alkuperäinen, kummassakaan ei kantamassa merkittävää vähentymistä näin pienillä kilometreillä
- kaksi laturia: hitaampi, pienempi ja kevyempi 2 A & nopeampi, suurempi, ja raskaampi 4 A
- Rohloff E-14-napavaihteisto, 14 vaihdetta laajasti, riittää kovempaan vauhtiin ja jyrkkiin ylämäkiin
- Gates Carbon -hihna, huoltovapaa ja pitkäikäinen voimansiirto, toimii myös haastavimmilla talvikeleillä, eikä kerää suojalunta
- Crankbrothers Stamp 1 -polkimet alkuperäisten surkeiden tilalla
- satulana nyt joku power-mallinen kiinasatula, mukaan saa alkuperäisen mummomallisen geelimössösatulan
- kiinteät valot, jotka menevät automaattisesti päälle; sormen ulottuvissa painike pitkien kytkemiselle
- sähköinen töötti
- korkeat sivuseinät
- pressupeite, joka etureunasta ruuveilla kiinni, muuten avattavissa
- kaksi korkeussuunnassa säädettävää lastenistuinta, meillä ollut käytössä yksi (kuvissa näin)
- tavarateline
- runkolukko
- runkolukkoon kiinnitettävä järeä ketjulukko
- hansikaslokero/säilytyslokero tavaratilan lattian alla
- Ventisit-lattiapehmuste, hiekka ja vesi menee pehmusteen läpi laatikon pohjalle ja pois, kyydissä ihmisellä tai tavaralla kivempaa (https://www.ventisit.nl/en/)
- pyörässä alla hyväkuntoiset Schwalbe Big Ben Plus -kesärenkaat ja mukaan saa hyväkuntoiset Schwalbe Marathon Winter Plus -nastarenkaat + ylimääräisen käyttämättömän setin sisureita
- jotain pientä lisätilpehööriä mukaan

Laatikko tässä pyörässä on siis räätälöitävää mallia ja tässä yksilössä on korkeat sivuseinät, lastenistuimet ja pressu. Näitä voi muokata kuormatarpeiden mukaan. Lapsi on kulkenut laatikossa kuivana pidempiäkin matkoja sateella, kunhan on sadetakki päällä. Lapsi ihan viihtyy tässä ja vielä +150 cm pituisenakin mahtuu jalat koukussa.

Täällä Liikkuvan laatikon alkuperäinen juttu kyseisestä pyörämallista ja kuvia tästä yksilöstä uutena ennen rekisteröintiä.
https://liikkuvalaatikko.fi/riesemuller-load-60-rohloff-hs/

Tässä yksilössä on maalissa pigmenttivika, minkä takia punaisuus on haalistunut lähemmäs marjapuuroa. Tämä oli mulla ostettaessa tiedossa, enkä ole pitänyt ongelmana. Liikkuvan laatikon teippauksista on jäänyt maalipintaan jäljet.

Teknisesti pyörä on erinomaisessa kunnossa, mutta käyttöpyöränä kosmeettistä jälkeä on. Laatikon ympärillä putkiosissa on maalipinnassa naarmuja, jotka kertovat elämästä.

Pyörän myynnin syy on tarpeiden muuttuminen ja lapsen ikääntyminen. Pyörässä ei ole vikaa ja sitä tulee ikävä. Liian vähän kertyy kilometrejä ottaen huomioon säilytystilan tarpeen ja vakuutusmaksun.

Tämä on hauska pyörä. Arjessa laatikkopyörä on aika lyömätön kulkupeli, jos tavaraa pitää kuljettaa. Ruokakauppaostokset ja työmatkat taittuvat helposti, koska tavarat saa mukaan laittamalla laatikkoon säässä kuin säässä ja peittelemällä pressulla. Olen myös käynyt tällä leveillä poluilla ja seikkaillut sorateillä. Täysjousitus tuo mukavuutta alustasta riippumatta. Kaupunkiliikenteessä pyörä muutenkin toimii sopivilla teillä autojen joukossa ja esim. liikenneympyröistä ajaminen on sujuvampaa kuin autolla, koska näkyvyys on parempi. Hidastetöyssyihin pääsee jousituksen avulla hyppäämään ilman, että eturengas tökkää yhtään. Itse kuljen tällä häpeilemättömästi ja lainvastaisesti pyöräteillä (en tunnusta kirjoittaneeni tätä, jos olet poliisi), kun paikka on sellainen, missä ajorata olisi vaarallinen tai jos olen ollut lapsen kanssa rauhallisella ajelulla. Olen suhteuttanut nopeuteni muihin pyöräilijöihin ja jalankulkijoihin. Kukaan ei ole pahoittanut mieltään tai pelästynyt, poliisi ei ole ollut kiinnostunut. Harvempi hahmottaa tätä mopoksi, koska tämä on polkupyörä. Tällä saa ihailua ja juttukavereita kauppojen pihoilla, uimarannalla, joulukuusta kuljettaessa ja muualla.

Saa kysellä lisää, jos mietityttää jokin. Itseä mietitytti tuo mopostatus, mutta ainoa haitta siitä on ollut vakuutusmaksu.

Ostajalle mukaan nippu papereita ja avaimia pyörään. Hoidetaan Traficomin kautta omistajanvaihdos ja tehdään luovutuskirjat kaupantekoa varten etukäteen.

Uutena tällä varustelulla hinta olisi 10 000+ €.

Koeajo järjestyy Ylöjärvellä.

Kauppojen syntyessä voidaan neuvotella, kuinka kauas voin tuoda pyörän polkemalla, jos ostaja ei saa itse kuljetusta järjestymään.

Saa myös koittaa tingata hintaa, jos pyörä kiinnostaa, mutta hinta ei.

Hinta: 5000 €

Maakunta: Pirkanmaa

Yhteystiedot: 0415036363 (Signal, RCS tai SMS), [email protected] tai yksityisviesti

1 etuviisto.jpg2 takaviisto.jpg3 etu.jpg4 ohjaamo.jpg5 laatikko oikea.jpg6 laatikko vasen.jpg7 vaakaputki.jpg8 runkonumero.jpg

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...