rollthrough Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 24. Kesäkuuta, 2011 Erittäin vähän ajettu, kaksinkertaisella Brain-ominaisuudella varustettu 130 mm:n trail-unelmapyörä edullisesti - Pyörällä palautusoikeus - Hintaa laskettu 900 euroa!Osta tästä todella edullisesti erittäin hyväkuntoinen Specialized S-Works Stumpjumper FSR täysjousitettu xc trail -kilpamaastopyörä. S-Works Stumpjumper FSR on Specializedin erittäin kevyt trail-älypyörä, jossa takajousitus toimii vain tarvittaessa Brain Fade Trail Tune -innovaation myötä. Tämä Brain-inertiaventtiili estää takajousituksen liian toimimisen, kun voima kohdistuu ylhäältä ja pyörää siten voi verrata jäykkäperäiseen xc-pyörään poljintehokkuudessa tasaisemmalla alustalla. Kun voima puolestaan kohdistuu alhaalta, esim. kiven tai pudotuksen muodossa, jousitus avautuu välittömästi, mutta jäykistyy esteen jälkeen automaattisesti uudestaan. Jousitus on siis herkkä alhaalta tuleville iskuille ja jäykkä polkijan liikkeiden suhteen. Myös Fox Float X TrailTune 130 mm:ssä on Brainia vastaava TrailTune-teknologia, jonka myötä pyörän etujousituskin toimii vain silloin kun voima kohdistuu alhaalta. Kun puolestaan seisaaltaan poljettaessa kiihdytetään, etujousitus takajousituksen ohella pysyy jäykkänä, eikä tehoa mene jousituksen pumppaamiseen. Tämä tietysti kisakäytössä on omiaan tekemään eron kanssakilpailijoihin. Toisaalta heikompikuntoinenkin aloittelija selviää kovempivauhtisella yhteislenkillä, kun jousitus ei turhaan syö tehoja. Pyörä jousituksen myötä on siis täysin jäykkä pyörä aina tällöin kun jousitusta ei tarvita ja välittömästi täysin joustava, kun jousitukselle tulee käyttöä. Keulan alaosassa olevasta sinisestä kiertosäätimestä voi säätää keulan TrailTune-ominaisuutta pehmeämmäksi, jos esim. ajaa pelkkiä laskuosuuksia. Täysjoustopyöränä pyörällä voi siis ajaa juurakot ja kivikot rennosti satulasta. Tämä tietysti säästää energiaa ja tekee ajosta helpompaa ja nopeampaa, täten S-Works Stumpjumper FSR on helposti nopeampi maastossa verrattuna normaaleihin jäykkäperäisiin ja muihin täysjoustopyöriin, jotka eivät siten jää ainoastaan tasaisemmilla osuuksilla taakse. TrailTune on Foxin aiemmasta Terralogic-teknologiasta trail-käyttöön kehitetty versio. Ero on siinä, että TrailTune ei ole täysin jäykkä koskaan, pintaherkkyyttä löytyy ja sen myötä keulan avautumista itsessään ei havaitse iskujen kohdalla. Keulan saa voimalla painettua hieman Specializedin Spike Valve -teknologian tyyppisesti alas myös kuljettajan toimesta, mutta esim. seisaallaan ajaessa keula ei pumppaa, eikä täten energiaa hävitä siihen. Spike Valve -teknologia on käytössä vain Stumpjumpereissa S-Works- ja Pro-malleissa. Täysjoustopyörää seisaaltaan ajanut tietää miten paljon takajousitus syö tehoja ja tekee esim. kiipeämisen raskaammaksi. Tätä ongelmaa S-Works SJ FSR:ssä ei siis ole. Brain-teknologialla varustetuilla Specializedeillä on voitettu XC:n maailmanmestaruus, maailmancup pariin kertaan ja maraton-ajon maailmanmestaruus juuri varmasti pitkälti tuon patentoidun innovaation myötä. Millään muulla täysjoustopyörällä ei ole koskaan voitettu maailmanmestaruutta. S-Works SJ FSR onkin tarkoitettu hyvin nopeaan, mutta mukavaan trail-maastoajoon. Patentoimisen myötä tekniikkaa ei ole saatavilla minkään muun valmistajan pyörissä. TrailTune-teknologian myötä pyörä soveltuu erinomaisesti myös työmatka- ja kaupunkipyöräilyyn, kun jousitukset eivät hidasta menoa. Specializedin sivuilta: EXPERIENCE: XC TRAIL It's all about the trail (and riding as much of it as possible.) Each Stumpjumper FSR delivers awesome suspension and geometry in a lightweight and highly efficient package so the rider can find the flow on more of his/her favorite trail in any given afternoon. This sweet balance of trail competence and cross country speed may lead one to ask, "Is the Stumpjumper FSR a technical condition XC race bike or a fast all-mountain trail bike?" To which we answer, "Yes." http://autobus.cyclingnews.com/mtbphotos.php?id=photos/2006/apr06/mtbXCworldcup1/christoph_sauserWord Cup -voittaja Christoph Sauser ja Specialized S-Works Epic Carbonhttp://www.lifecycle.net.au/2007/08/17/epic-win/Sauser, S-Works Epic ja maratonin maailmanmestaruushttp://news.xinhuanet.com/english/2007-09/22/content_6771029.htmhttp://news.xinhuanet.com/english/2007-09/22/content_6771029_1.htmBrain-teknologialla on saavutettu voittoja myös naisten ajamana, tässä Liu YingS-Works on Specializedin lippulaivamallisto, jolla kansainvälisen Specialized-tehdastallin kisakuskit ajavat. Kyseessä on aidosti siis kovimman luokan kisakone. Pyörän vaihteensiirtäjät ja takavaihtaja ovat lippulaivatyyliin sopivasti osin hiilikuituiset SRAM X.0:t. X.0:n takavaihtaja on hiilikuituisen BlackBox-ketjunohjaimen sisältävä. Etuvaihtaja on M970-sarjan Shimano XTR. Jarruina ovat tehokkaat, mutta kevyet Hope Monot 180 ja 160 mm jarrulevyillä. Satulatolppa on 36,7-senttinen taaksepäin taivutettu Thomson Elite, nimensä mukaisesti satulatolppien eliittiä. Ohjainkannatin on niin ikään Thomson Elite. Satula on titaanikiskoinen, trail-käyttöön erittäin hyvin sopiva SDG Bel-Air RL. Kiekkosettinä on kevyt DT Swiss XR 4.1D Hope Pro II:n navoilla. RaceFacen kevyt Deus XC -kampisetti on tiukasti linjassa laatunsa puolesta muiden osien kanssa. Ohjaustanko on erittäin kevyt hiilinanoputkikomposiittiteknologiaa (CNT, carbon nanotubes) hyödyntävä low riser -tyyppinen Easton MonkeyLite XC. Keula on mainitusti TrailTune-ominaisuudella varustettu 130 mm:n Fox Float XTT, arvoltaan noin 700 euroa itsessään. Ominaisuuksiensa ja geometriansa myötä pyörä soveltuu varsin hyvin niin xc-, marathon- kuin enduro-kisoihin. Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Uuden Specialized S-Works Stumpjumper FSR:n hinta on 7499 euroa. MALLI Specialized S-Works Stumpjumper FSR RUNKO FSR technology, M5 manipulated alloy DT with Transform monocoque TT, sealed cartridge bearings, disc compatible, 120mm travel, replaceable derailleur hanger, two sets of water bottle bosses TAKAJOUSITUS Fox remote Brain Fade, adjustable trail tune setting, adjustable rebound KEULA Fox Float XTT, 130mm travel, Trail Tune inertia valve, adjustable Trail Tune setting and rebound, 1 1/8 " steerer KAMPISETTI RaceFace Deus XC, 175 mm, patented shift technology RATTAAT 22T/32T/44T, 4 bolt 104/64mm, 9-speed VAIHDEVIVUT, VASEN SRAM X-0 Trigger, carbon/aluminum, 9-speed VAIHDEVIVUT, OIKEA SRAM X-0 Trigger, carbon/aluminum, 9-speed TAKAVAIHTAJA SRAM X-0, 9-speed, carbon mid cage, BlackBox technology ETUVAIHTAJA Shimano XTR, FD-M970, 9-speed JARRUT, EDESSÄ Hope Mono M4, hydraulic disc, 180 mm rotor JARRUT, TAKANA Hope Mono Mini, hydraulic disc, 160 mm rotor VANTEET DT Swiss XR 4.1D, 559 x 17 mm ETUNAPA Hope Pro II TAKANAPA Hope Pro II OHJAINLAAKERI Hope Headset 1 1/8" threadless OHJAINKANNATIN Thomson Elite X4, CNC alloy, 31.8mm clamp, 5 degree bent OHJAUSTANKO Easton MonkeyLite XC, carbon, CNT composite, 9° sweep, 5° upsweep, 660 mm SATULATOLPPA Thomson Elite, 7000 series aluminum, 2-bolt adjustable, set back head, 30.9mm x 367 mm SATULA SDG Bel-Air RL, titanium rails SATULATOLPAN KIRISTIN 7050 hard annodized alloy collar with QR, 34.9mm clamp ID, black ETURENGAS Specialized The Captain Sport, 26x2.0 TAKARENGAS Specialized Fast Track LK Sport, 26x2.0 KOKO M, medium (sopii 168-184 cm, huomioi palautusoikeus)HINTANyt vain 2270 €, aiemmin 3170 €, tee tarjous!Pyörässä ei ole yhtään lommoa, murtumaa, halkeamaa tai mitään muutakaan rakenteellista vauriota. Pyörän kunto on erittäin hyvä, kuten sen voi kuvistakin päätellä. Mikään kuluva osa ei vaadi vaihtoa. Vanteet ovat suorat. Pyörän mukana tulee kuvassa näkyvä Specialized-suojus. Kaupan päälle tulee niin ikään hopeinen pyörän grafiikkaan sointuva pulloteline. Pyörä on mahdollista saada vaihtoehtoisesti veloituksetta myös 2,2 tuuman tai leveämmillä renkailla. Pyörän yhteydessä voi ostaa Shimanon SPD- tai flat-polkimet edullisesti. Kyseessä on pro-luokan kisaväline ja siten myös ulkonäköön on panostettu erityisesti. Eloksoitu ruskea yhdessä mustien Hope- ja Thomson-osien kanssa tekee pyörästä erittäin tyylikkään, kirkkaat metalliosat muodostavat näille sitten sopivaa kontrastia. Tarkastele kuvia tästä nähdäksesi ne tarkemmin. Katso kuvat:https://picasaweb.google.com/rollthrough/SpecializedSWorksStumpjumperFSR?authkey=Gv1sRgCJzR34j-ycCpTA&feat=directlinkHakusanat:xc, xc-pyörä, mtb, cross country, trail-pyörä, trail-maastopyörä, maastopyörä, täysjousitettu maastopyörä, täysjoustomaastopyörä, täysjousto, maastopyörä, pyörä, polkupyörä, Specialized Epic, Sworks, ei all mountain, Marathon, Expert, Comp, Elite, Pro, Carbon, Stumpjumper, FSR XC.Pyörä on sarjanumeroitu. Pyörän ostosta saa kuitin. Osta tästä nyt parhailla osilla varusteltu, kevyt, erittäin vähän käytetty ja tyylikäs hi-end-kilpatason enduroonkin soveltuva xc trail -pyörä edullisesti. Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Voin esitellä pyörää myös Skype- tai Messenger-videopuhelun välityksellä. Pyörällä on kahden arkivuorokauden palautusoikeus. Lisäksi voin lähettää pyörän bussiennakolla, jolloin ostaja maksaa pyörän kokonaisuudessaan vasta sen vastaanottaessaan. Osta siis riskittä!Tee tarjous!Postitus ja maksu:Postituskulu Suomeen Matkahuollon kautta 25 €.Matkahuollon bussiennakko käy myös mainittujen lisäksi. Siitä muodostuu 7,20 euron lisämaksu. Toimitettaessa pyörä bussiennakolla se maksetaan vasta vastaanotettaessa, täten tietysti ei muodostu etukäteismaksusta muodostuvaa periaatteellista riskiä.Muussa tapauksessa nouto tai rahat tilille, pyörä Matkahuoltoon. Matkahuoltohan kuljettaa pyörän sitten ajokuntoisena perille noin vuorokaudessa. Suojaan pyörän ennen kuljetukseen laittamista.Postipaketilla tai postiennakolla lähetettäessä kulut sovitaan erikseen.
snowfake Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2011 Vaihto Jopoon? Hintaa laskettu alkuperäisestä tarjouksesta 1400e! Saattoi pyyntikin olla myös jopossa kova, mutta periaatteessa jäisit velkaa, mutta menkööt tämän kerran!Saat mukaan myös Olivetti PC:n, maksoi uutena 20 000 markkaa! Ei tuo pyöräsikään taida tämän vuoden malleja olla jos samalla logiikalla jatketaan?Mutta oikeasti, eikö noiden maailmanmestarikuvien jne muun lässytyksen sijasta voisi laittaa vähän tiiviimmän mainoksen, missä olisi edes ne kaikki oleelliset tiedot? Kuten esim. mikä vuosimalli.
rollthrough Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Kesäkuuta, 2011 Laitan tuon ensimmäisen hinnan sen mukaan mitä pyöräkaupassa saatettaisiin pyytää käytetystä pyörästä. Jos haluaa skipata teknologia-osion, niin sitävän voi suoraan siirtyä kohtiin jotka kiinnostavat.
KimmoK Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2011 Saisikohan noihin fooruminen sääntöihin että pyörän IKÄ pitää selvitä ilmoituksesta tai otsikosta.. Aikamoista kikkailu koko ilmoitus , mainosmiesten hommia
rollthrough Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Kesäkuuta, 2011 Vuosimalli on 2006. Jousitusratkaisu on 2011-mallin mukainen, jossa iskari on vaakaputken suuntaisesti, 2008- ja 2009-malleissahan oli käytössä pystymalli, josta siirryttiin sitten takaisin vaakaputken suuntaiseen ratkaisuun. Molemmissa päissä on inertiaventtiili tekemässä pyörästä nopeamman ajettavan, joten siinäkin mielessä tarjolla kova paketti tuohon hintaan, kun vielä huomioidaan pyörän erittäin hyvä kunto.
anttipj Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2011 Vuosimalli on 2006. Jousitusratkaisu on 2011-mallin mukainen, jossa iskari on vaakaputken suuntaisesti, 2008- ja 2009-malleissahan oli käytössä pystymalli, josta siirryttiin sitten takaisin vaakaputken suuntaiseen ratkaisuun. Molemmissa päissä on inertiaventtiili tekemässä pyörästä nopeamman ajettavan, joten siinäkin mielessä tarjolla kova paketti tuohon hintaan, kun vielä huomioidaan pyörän erittäin hyvä kunto.OT:Perä toimii kuitenkin HUOMATTAVASTI paremmin näissä uudemmissa Stumpeissa vaikka iskari onkin "samassa" paikassa kuin myymässäsi 2006-mallissa ja joustoakin on enemmän. Kehitys kehittyy.t. Stumppikuski vuodesta 2006 lähtien
rollthrough Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Kesäkuuta, 2011 t. Stumppikuski vuodesta 2006 lähtienNimenomaan olet omistanut vuoden 2006 Brain-varustetun Stumpjumperin eli S-Works:n tai Pro:n?Tuossa vertailussa suoranaisesti viittasin toki noihin 2008 ja 2009 malleihin, en uusiin. Käyttäjäarviothan tästä nimenomaisesta mallista ovat joka tapauksessa erinomaiset.
JackOja Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2011 Onnistuuko näissä sun myymissä fillareissa jarrukahvojen kätisyyden vaihto myyjän piikkiin?Aloittelijoille olisi hyvä mainita, että saattaa vaatia letkujen irroituksen, kiinnityksen & jarrujen ilmauksenNäyttäisi olevan MP-/brittityyliin tsekkamissani.
anttipj Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2011 Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2011 Onnistuuko näissä sun myymissä fillareissa jarrukahvojen kätisyyden vaihto myyjän piikkiin?Aloittelijoille olisi hyvä mainita, että saattaa vaatia letkujen irroituksen, kiinnityksen & jarrujen ilmauksenNäyttäisi olevan MP-/brittityyliin tsekkamissani.Erittäin hyvä ja tärkeä pointti! Hyvä huomio JackOja
rollthrough Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2011 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2011 Onnistuuko näissä sun myymissä fillareissa jarrukahvojen kätisyyden vaihto myyjän piikkiin?Aloittelijoille olisi hyvä mainita, että saattaa vaatia letkujen irroituksen, kiinnityksen & jarrujen ilmauksenNäyttäisi olevan MP-/brittityyliin tsekkamissani.Onnistuu, eihän tuo ole kovin iso prosessi.
Recommended Posts